وبلاگ سمیه اکرمی

همه چیز پیرامون روابط عمومی

وبلاگ سمیه اکرمی

همه چیز پیرامون روابط عمومی

  • ۰
  • ۰

یکی از رشته هایی که در دانشگاه علمی –کاربردی در دو مقطع کاردانی و کارشناسی تاسیس شده و پذیرای دانشجو ست ،رشته روابط عمومی می باشد.با عنایت به تحولات جهانی صورت گرفته و اهمیت یافتن نقش مردم و افکار عمومی در عرصه های مختلف سیاسی ،اجتماعی ،اقتصادی و فرهنگی و فضای ناشی از جامعه اطلاعاتی به عنوان مبنا و شاخص توسعه یافتگی کشورها، روابط عمومی نیز هر روز بیش از گذشته جایگاه و موقعیت استرا تژیک پیدا میکند.

علاوه بر این تحولات در عرصه جهانی در حوزه ارتباطات و اطلاعات ،رویکرد کشورمان مبنی بر عزم جدی دراجرای سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی و واگذاری تصدی گریهای دولتی به بخش خصوصی و محدود کردن سهم دولت به 20 درصد تحت عنوان ناظر و سیاست گذار در حوزه های مختلف خدماتی و تولیدی کشور ،نشان از چشم انداز امیدوار کننده ای از بخش خصوصی قوی ،پویا ،خلاق و کارآمد در کشور دارد که یکی از نیاز ها و اولویتهای این بخش در عرصه رقابتی و عیر انحصاری دارا بودن سخنگو و ارتباط گر قوی در مجموعه سازمانی خود است تا عنصر گرانبهای اطلاعات را بر مبنای اهداف و ماهیت فعالیت سازمان متبوع خود به شیوه هنرمندانه و علمی مدیریت نماید.بنابر این نیاز به کارشناسان کارآمد ، متخصص و مهندسان افکار در روابط عمومی هاست که با توجه به شرایط پیش رو ایجاد و تقویت رشته های دانشگاهی در حوزه روابط عمومی از جمله ضرورتهای اساسی بوده است

از اهداف آموزش این رشته می توان به این موارد اشاره کرد

۱. تربیت نیروی متعهد متخصص به منظور نیازهای آموزشی، پژوهشی و خدماتی در سطح جامعه

۲. پاسخ‌گویی به نیاز مبرم کشور برای تربیت متخصصان روابط عمومی، به منظور خدمت در دفاتر روابط عمومی ارتباطات سازمانی و بازاریابی بخش های دولتی، خصوصی و تعاونی و دفاتر فرهنگی و مطبوعاتی خارج از کشور در جهت پیشبرد برنامه‌های توسعه‌ای کشور.

۳. تربیت متخصص به منظور خدمت در جهت بهبود و پیشرفت نظام ارتباطات اجتماعی در داخل کشور و نیز پاسخ گویی به نیازهای ارتباطی، انتشاراتی و تبلیغاتی در سطح بین‌الملل.

  • ۹۵/۰۳/۱۰
  • سمیه اکرمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی